Thursday, January 13, 2011

SABUN TAHARAH

HARGA 1 BAR :RM5.90
OFFER 1 BAR : 5.50
4 BAR RM20.00


Sabun Taharah mengandungi 90% tanah liat yang suci, tanpa bahan pengawet, dan tanpa bahan kimia.

Tidak seperti sabun yang lain, Sabun Taharah telah mendapat pengesahan dan sokongan dari Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah, Jabatan Mufti Negeri Sembilan, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan dari Jabatan Mufti Kerajaan Negeri Terengganu. Disamping itu Sabun Taharah juga berdaftar dengan Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan. Sabun Taharah sesuai untuk kecantikan kulit, kegunaan bersamak, menghilangkan bau badan, bersuci & agen pelembap.

Kesucian
Dari segi hukum syarak, bersih itu belum tentu suci tetapi suci itu meliputi aspek kebersihan maka ia bererti bersih belum memadai. Sabun Taharah dirumus khas daripada tanah liat yang terpilih bagi digunakan untuk sabun mandian dan kecantikan sesuai untuk penjagaan diri dari hujung rambut ke hujung kaki.

Kandungan tanah liat dapat membersih kulit dengan sempurna kerana tanah merupakan pembasmi kuman (antiseptik) yang terbaik. Penggunaan sabun Taharah ini telah teruji keistimewaannya dalam menjaga kesihatan dan kecantikan kulit.Menghaluskan dan melembabkan kulit diseluruh badan.

Penggunaan yang berterusan dapat menghilangkan penyakit-penyakit kulit seperti ruam, gatal-gatal, kudis, panau, kurap, kulit kering serta rekahan tumit kaki.

Selamat dan boleh digunakan oleh semua peringkat usia termasuk bayi kerana tidak mendatangkan kemudaratan dan kesan sampingan kepada pengguna. Ini adalah kerana campuran sabun Taharah tidak mengandungi bahan kimia yang merbahaya untuk kulit hanya sumber-sumber semulajadi digunakan dalam pembuatannya.

Faedah Kepada Anda!
Kegunaan untuk bersamak.
Mengandungi Vitamin A, C dan E.
Sabun Taharah ini mempunyai kandungan mineral dan zat galian secara semulajadi seperti magnesium, sodium, kalsium dan potassium yang memberi kecantikan dan kesihatan pada kulit kita
Mengandungi minyak zaitun yang memberi daya kelambapan yang sempurna amat sesuai untuk semua jenis kulit bagi semua peringkat usia untuk kecantikan dan kesihatan diri
Mencerahkan, Menghaluskan dan Melembapkan kulit.
Menghilangkan bau badan dan kotoran.
Menghilangkan penyakit kulit seperti panau, kurap, kudis, ruam, gatal-gatal, kulit kering, kelemumur serta rekahan tumit kaki.
Zat, vitamin dan mineral yang terkandung boleh menghilangkan jerawat, bintik-bintik hitam (jeragat), mengurangkan garis-garis penuaan, kedutan pada muka dan memberi kesegaran yang berpanjangan.
Serbaguna untuk basuhan sayuran, barang kemas, basuhan baju dan lain-lain.

Cara Kegunaan yang lebih berkesan
1. Biarkan Sabun Taharah di kulit yang bermasalah seketika supaya buih / air sabun ini benar-benar menyerap ke dalam kulit, kemudian barulah dibilas.

2. Jika demam panas, lumurkan Sabun Taharah ke badan supaya tanah liat akan meyerap panas / wap badan. Biarkan kering, kemudian bilas.

Penggunaan yang berterusan setiap hari adalah digalakkan untuk memberi kesan yang lebih baik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...